automn

خريد بليط هواپيما ايران اير

automnRight
social
#

خريد بليط هواپيما ايران اير

قوانین بار مسافر در هواپیمایی ایران‌ایرتور

مقدار بار رایگان مجار در پروازهای ایران‌ایرتور برای مسافران به شرح زیر است:


داخلی: در کلاس نرخ معمولی، بار رایگان مجاز برای هر مسافر 20 کیلوگرم است.


خارجی: در کلاس نرخ معمولی، بار رایگان مجاز برای هر مسافر 30 کیلوگرم است.


مقدار بار رایگان برای کودکان زیر دو سال، هم در مسیرهای داخلی و هم در مسیرهای خارجی، ده کیلوگرم به همراه یک کالسکه‌ی کاملاً تاشوست.


مقدار بار رایگان مجار در پروازهای ایران‌ایرتور برای مسافران به شرح زیر است:


داخلی: در کلاس نرخ معمولی، بار رایگان مجاز برای هر مسافر 20 کیلوگرم است.


خارجی: در کلاس نرخ معمولی، بار رایگان مجاز برای هر مسافر 30 کیلوگرم است.


مقدار بار رایگان برای کودکان زیر دو سال، هم در مسیرهای داخلی و هم در مسیرهای خارجی، ده کیلوگرم به همراه یک کالسکه‌ی کاملاً تاشوست.


 


مسافران ناتوان و معلولان نیز می‌توانند علاوه بر بار مجاز، یک صندلی چرخ‌دار معمولی (بدون باطری) با هر وسیله‌ی دیگری که برای حرکت به آن نیاز دارند را حداکثر تا وزن 20 کیلوگرم همراه داشته باشند.


 


هر مسافر می‌تواند علاوه بر توشه‌ی مجاز رایگان، یک ساک دستی کوچک را نیز بدون پرداخت اضافه‌ بار، همراه خود داخل کابین هواپیما ببرد؛ البته به شرط این که این ساک دستی، برای قرار دادن در قفسه‌ی بالای سر یا صندلی مسافر مناسب باشد.


مجموع ابعاد این ساک دستی نباید از 115 سانتی‌متر و وزن آن برای مسافران درجه‌ی معمولی از 5 کیلوگرم بیشتر باشد.


 


هزینه‌ی اضافه‌ بار: نرخ اضافه‌بار برای هر کیلوگرم در شبکه‌ی پروازی ایران‌ایرتور معادل یک درصد نرخ تمام بهای بلیط یکسره‌ی درجه عادی در همان مسیر است.


 


هزینه‌ی اضافه‌ بار وسایل ورزشی


- لوازم اسکی: هزینه‌ی اضافه بار حمل یک دست وسایل اسکی (آبی یا برقی) شامل یک جفت اسکی با تخته اسکی، یک جفت کفش اسکی و دیگر وسایل لازم، در صورتی که مسافر از مقدار مجاز بار رایگان استفاده کرده باشد، صرف نظر از این که در چه کلاس نرخی پرواز می‌کند، برابر با هزینه‌ی سه کیلوگرم اضافه بار عادی در همان مسیر است.


- وسایل موج سواری: تخته‌های مخصوص موج سواری به عنوان بار مجاز قابل پذیرش مسافر پذیرفته نمی‌شود و هزینه‌ی اضافه بار به شکل زیر محاسبه می‌شود:


- هزینه‌ی اضافه بار تخته‌ی موج سواری که مجموع ابعاد آن کمتر از 270 سانتی‌متر باشد، برابر با هزینه‌ی 5 کیلوگرم اضافه بار عادی در همان مسیر است.


- هزینه‌ی اضافه بار تخته‌ی موج سواری که مجموع ابعاد آن بیشتر از 270 سانتی‌متر باشد، برابر با هزینه‌ی 8 کیلوگرم اضافه بار عادی در همان مسیر است.


 


- وسایل گلف: اضافه بار حمل یک دست وسایل گلف شامل کیف مخصوص گلف، یک جفت کفش گلف و دیگر وسایل مربوطه، در صورتی که مسافر از بار رایگان مجاز خود استفاده کرده باشد، صرف نظر از این که در چه کلاسی مسافرت می‌کند، برابر با هزینه‌ی 6 کیلوگرم اضافه بار عادی در همان مسیر است.


- وسایل بولینگ و غواصی: در صورتی که وزن وسایل در حد بار رایگان مجاز باشد، به مسافر اضافه بار تعلق نمی‌گیرد و اگر وزن بسته‌ها بیشتر از بار رایگان مجاز باشد، مسافر مشمول پرداخت اضافه بار معمولی خواهد شد.


- وسایل ماهی‌گیری: هزینه‌ی اضافه بار وسایل ماهی‌گیری شامل دو عدد چوب و قلاب ماهی‌گیری، یک عدد قرقره، یک موتور ماهی‌گیری و یک جفت پوتین در یک بسته‌بندی استاندارد، در صورتی که مسافر از بار رایگان مجاز استفاده کرده باشد، صرف نظر از این که در چه کلاسی مسافرت می‌کند، اگر وزن آن حداکثر 15 کیلوگرم باشد، معادل 4 کیلوگرم اضافه‌ بار و بیش از 15 کیلوگرم، همانند اضافه بار معمولی محاسبه می‌گردد.


 


هزینه‌ی حمل حیوانات و پرندگان زنده


هزینه‌ی حمل هر حیوان و پرنده به صورت بار همراه مسافر، برابر است با هزینه‌ی مجموع وزن حیوان زنده و قفسی که در آن حمل می‌شود.


- حیوانات و پرندگان زنده، مشمول بار رایگان مجاز همراه مسافر نمی‌شوند؛ به این معنا که اگر مسافر هیچ بسته‌ای جز حیوان زنده نداشته باشد، مشمول پرداخت اضافه بار عادی خواهد بود.


- سگ راهنمای مسافران نابینا و ناشنوا مشمول پرداخت اضافه بار نمی‌شود.


- حمل انواع حیوانات و پرندگان زنده در پروازهای ایران ایر تور در کابین مسافری ممنوع بوده و باید در انبار بارگیری شود.


- مسافر برای حمل حیوان زنده باید مدارک معتبر لازم نظیر کارت بهداشت، کارت واکسیناسیون و دیگر مدارکی که در کشور مقصد مورد نیازند را ارائه نماید.


 


محدودیت های حمل مایعات همراه مسافر


 حمل هرگونه ژل، خمیر، لوسیون، مخلوط مایع و جامد، محتویات ظروف تحت فشار مثل خمیر دندان، ژل مو، انواع نوشیدنی‌ها، سوپ، شربت، عطر، کف اصلاح، اسپری‌ها و هر ماده‌ی دیگری با غلظت و مشخصات مشابه ممنوع است.


مواد مجاز برای بردن به کابین عبارتند از مایعات، شامل مایعاتی که برای درمان یا رژیم خاص در طول پرواز مورد نیاز مسافر باشند و غذای کودک، در ظروف جداگانه که حجم هر یک بیش از 100 میلی‌لیتر نباشد؛ تمامی این ظروف باید در یک پلاستیک شفاف یک لیتری به راحتی جا شوند و در پلاستیک هم بسته شود. ابعاد پلاستیک 20 در 15سانتی‌متر و در آن قابلیت باز و بسته شدن مجدد را داشته باشد.

(0) نظر
X